1995 óta
|
1991 óta |
1992 óta |
1992 óta |
Az idők kezdete óta |
|
|
|
Támogatásod? |
Változó Világ MozgalomTabletet minden diáknakEgy jobb világért | Történelem | Jog | Életmód | Földrajz | Kultúra | Egészség | Gazdaság | Politika | Mesterségek | Tudományok | Változó Világ Klub
![]()
Egyéni keresés
Mi a Változó Világ Mozgalom? (Letölthető PDF dokumentum) Olvasd el!! Légy forradalmár!
|
Tabletet minden diáknak |
|
A VVM javaslata |
||||||||||
|
Az olvasás forradalma előtt állunk, pontosabban adva van az olvasás forradalmának nagyszerű lehetősége. Ezt elsősorban az e-olvasásnak, másodsorban a „kívánságra nyomtatás” technológiájának köszönhetjük. Rajtunk múlik, hogy jó irányba tereljük-e a folyamatot, avagy rossz, téves irányba sodródunk. A technikai eszközök már rendelkezésre állnak, még ha itt is tapasztalunk elkerülhetetlen „gyermekbetegségeket”. A nagy áttörést két másik fronton kellene kezdeményezni: legyen olvasnivaló, és legyen társadalmi nyitottság a forradalmi változások befogadására, és még inkább elősegítésére. Igen szomorú, és komoly gond is, hogy az e-olvasás még mindig sznob értelmiség hóbortnak számit, amikor az hatalmas gazdasági haszonnal is tudna járni bizonyos területeken. A gazdasági haszon pedig nem disszonáns elem az olvasás témájánál, ha éppenséggel segíthet a pozitív áttöréshez. Egy ilyen – több szempontból is stratégiai – terület az iskola. Elborzasztó látvány, amikor alsó tagozatos apróságok görnyednek a tízkilós táskáik alatt. Közben minden tanévkezdéskor hónapokig tele van a média az állami tankönyvellátó mamutcég logisztikai drámájával. Könnyű belátni micsoda sokmilliárdos megtakarítás lenne, ha az állam minden kisdiáknak – egy alkalommal – ingyen (!) adna egy alkalmas e-olvasót, utána pedig az összes tankönyv e-változatban kerülne ezekbe az e-olvasókba. Ez az általános iskola 8 éve alatt több, mint félmillió forint megtakarítást jelentene diákonként, illetve évente 10 milliárd forint megtakarítást, csak az általános iskola esetében. Ha belevesszük a közép- és a felsőoktatást is – és miért ne, különösen miután a diák az általános iskolában megismerte és megkedvelte az e-olvasót –, akkor a megtakarítás ennek több, mint kétszerese lenne, De micsoda tankönyvek lennének ezek az e-olvasókban! Páratlan lehetőségekkel, hogy rákérdezzünk bármely ismeretlen szó vagy kifejezés értelmére, hogy ellenőrző kérdések sokaságával önállóan szilárdítsuk tanulásunkat, hogy saját kommentárokat, kérdéseket jegyezzünk be, stb. Akinek van némi képe az informatika lehetőségeiről, könnyen elképzelheti a kapunk előtt toporgó jövőt. És joggal megkérdezheti: miért is hagyjuk ezt a jövőt kint toporogni? A Változó Világ Mozgalom felhívással fordul a kormányhoz, a parlamenti pártokhoz és minden érintett társadalmi szervezethez: biztosítsunk e-olvasót minden diáknak! Budapest, 2015. május 12. Változó Világ Mozgalom
|
|
||||||||
|
A Franklin kézi lexikona I-III. 1912. Angyal Pál: Felségsértés. Királysértés. Hűtlenség. Lázadás. Hatóságok büntetőjogi védelme, 1937 Balog Iván ea: A hatalom humanizálása (Tanulmányok Bibó István életművéről), 1993 Cropley A. J. : Tanítás sablonok nélkül, 1983 Gyapay Dénes: Olaszország, 2006 Huotari Juhari: Finnország, 2005. Pintér Attila: Görögország, 2005. Szűcs R. Gábor: Dánia, 2003.
|
|
||||||||
13. nyugdíj – Akkor a társadalom! |
Moratórium a fosszilis energiahordozókra
|
Az Európai Unió intézményi válsága |
És még A városi parkolás ésszerűsítése
|
|
1995 óta
|
1991 óta |
1992 óta |
1992 óta |
Az idők kezdete óta |
|
CHANGING WORLD | LE MONDE CHANGEANT | СВЕТЪТ В ПРОМЯНА
|
|
Változó Világ, 2023 |