VÁLTOZÓ VILÁG

VV EXTRA

MÉG TUDÁS

EMBER

KÖZÖSSÉG

VVM

 

A mai nap, részletesen  

Támogatásod?

Számít!

 

Tehetség és intelligencia

Tudás | Képességek | Történelem | Jog | Életmód | Földrajz | Kultúra | Egészség | Gazdaság | Politika | Mesterségek | Tudományok

 

Egyéni keresés

 

Az ember újoncként érkezik életének minden korszakába.

Sébastien-Roch Nicolas de Chamfort francia moralista író (1741-1794)

A világ bölcsessége :: A népek bölcsessége :: A világ bölcselői

 

 

TREND-VÁLTÓ DOSSZIÉ

 

 

 

   

 

Tehetség és intelligencia

 

  

   

 

   

  

 

Beszélgetések az Új Kertben

Kompetencia

Kreativitás

Boldogság

 

 

 

 

 

Nem minden ember, aki valamilyen területen kiugró tehetséget mutat, kiemelkedően intelligens. Ez fordítva is igaz: valaki rendelkezhet magas intelligenciával, miközben egyetlen területen (az intelligenciatesztek írását leszámítva) sem nyújt figyelemre méltó teljesítményt.

Ugyanakkor a tehetség felkutatásában az intelligenciának különleges, és különlegesen fontos szerepe van.

Egyrészt az intelligencia kiváló alap a tehetség gondozásához. Egyáltalán nem törvényszerű, ellenkezőleg, sehogy sincs rendjén, ha egy magas intelligenciájú ember nem képes valamilyen tehetséget felmutatni. Ha valóban így van, akkor arra kell gondolni, hogy szülei, iskolái, környezete komoly tehetséget tanúsítottak egy szétszórt, felelőtlen személység kialakításában.

A másik különlegessége az intelligenciának az, hogy az – a szunnyadó tehetséggel szemben – könnyebben megmutatkozik, viszonylag könnyen tetten érhető,  mérhető.

 

Intelligenciavizsgálatok 3 éves kortól!

A gyermek jövője szempontjából döntő fontosságú, hogy a szülők tisztában legyenek gyermekük intelligenciaszintjével, és hogy viszonylag korán kiderüljön, melyek azok a képességek, amelyekben jelentősen megelőzi kortársait, illetve mely részfunkciókban mutat lemaradást.

A korai fejlesztés csodákra képes! Ha gyermekünk kiemelkedően tehetséges valamiben, vagy ha fejlődése átmenetileg megrekedt, úgy lehetünk leginkább segítségére, hogy szakember közreműködésével, objektív és megbízható tesztekkel térképezzük fel az intelligenciaszintjét és intelligenciastruktúráját.

Gyermekpszichológus munkatársunk – előzetes időpont-egyeztetés alapján – készséggel áll rendelkezésükre.

Az egy órás alapvizsgálat díja 6000.

Részletesebb információkért forduljon szerkesztőségünkhöz!

 Kapcsolatfelvétel: kiado@valtozovilag.hu

 

 

 
 

A madarak

 

Észkerék

 

Pearles

 

   

 Az intelligencia és a képességek mérése

 

  

 

 

 

 

 

 

Minden ember joggal kíváncsi arra, hogy ő maga mennyire okos. Érthető, ha az ember még ennél is jobban kíváncsi arra, mennyire okos gyermeke.

A gyermek intelligenciájának szakértő mérése ma még nem vált általános gyakorlattá. Ehhez a szülők, az iskola inkább akkor fordul, amikor komoly problémát észlelnek a lelki és értelmi fejlődésben.

A Változó Világ szerkesztősége azt javasolja a szülőknek, hogy bátran forduljanak szakemberhez gyermekük intelligenciájának és képességeinek felméréséért.

Célszerű, ha erre a lépésre minél előbb szánják rá magukat, hiszen a képességek, a tehetség előmozdításának leghatékonyabb, meghatározó szakasza a 3-5 éves kor. Ha például hat éves korban fedezünk fel egy tehetséget, akkor ez azt jelenti, hogy három évet elvesztegettünk.

Ha szeretné felméretni – akár már 3 éves kortól – gyermeke intelligenciáját, képességeit, forduljon bizalommal a szerkesztőséghez. Az esettől, a körülményektől és az igényektől függő vizsgálati csomagot tudunk ajánlani, magasan képzett, tapasztalt szakembereink közreműködésével!

 

 

 
 

   

Az okos gyerek

 

   

 

Sok szülőben felmerül: „Olyan okos ez a gyerek!" És akkor jön a nyugtalanító kérdés: „Mihez kezdjek most?"

A gyermekek fejlődési üteme eltérő. Előfordul, hogy hirtelen megelőzik kortársaikat, azután pedig lelassulnak, és a többiek beérik őket, de az is megtörténik, hogy egy-egy gyerek lassabban, vagy később "érik be", utána viszont utoléri kortársait, vagy akár le is körözi őket. Nem kell tehát elbízni magunkat, ha gyermekünk fejlettebb a többieknél, ám akkor se essünk kétségbe, ha kissé lemaradt.

Nem szabad azonban abba a hibába esnünk, hogy gyermekünket „zseninek" kikiáltva rögtön úgy kezdjük ide-oda hordani, mutogatni, mint valami cirkuszi látványosságot. A túlzott szülői büszkeség miatt sokan hajlamosak olyat is belelátni gyermekükbe, ami igazából nincs is, és gyakran esnek abba a hibába, hogy gyermekükön keresztül akarják önmagukat vagy saját be nem teljesült álmaikat megvalósítani. Semmi sem árthat jobban egy gyereknek, mint ez!

Mit tehetünk? Mindenképpen próbáljunk az arany középúton maradni: úgy foglalkozni vele, képezni, oktatni, hogy közben nem telepszünk rá, ám a fejlődését elősegítjük. Alapvető szabály, hogy semmit nem szabad erőltetni: csak azt csináltassuk a gyerekkel, amire igénye van, amit magától szeretne. Mindig tartsuk szem előtt a játékosságot, a játszva tanulást. És mindenek előtt „kis zseninket" is hagyjuk játszani! Ne támasszunk vele szemben túlzott elvárásokat, mert ha azokat nem teljesíti, óhatatlanul kudarcélményben lesz része, ha pedig teljesíti azokat, akkor is előfordulhat, hogy az állandó megfelelési kényszer fáradttá, kimerültté teszi - esetleg úgy érzi, nem szeretik eléggé.

Forduljunk rengeteg szeretettel, ugyanakkor kellő türelemmel a tehetséges (és minden) gyermek felé. Igyekezzünk lehetőséget biztosítani arra, hogy minél többet lásson, tapasztaljon, próbáljon, mert így hamar kiderül, mi az, ami igazán érdekli, amivel szívesen foglalkozik, amiben örömét leli, amiben a legjobb! Ha így teszünk, és nem erőltetjük a dolgokat, egészséges, boldog és okos gyermekünk lesz.

Milyen jelek árulkodnak arról, hogy a gyermekem intelligens? Általánosságban, ha előbb vagy magasabb színvonalon csinál mindent, mint a kortársai. Emellett több konkrét jelet is megfigyelhetünk gyermekünkön:

Kognitív jelek: rengeteget kérdez, figyel, nagyon kíváncsi, minden érdekli, jó a memóriája, tartós a figyelme, következtetéseket von le, elvonatkoztat, szintetizál, gyorsan és könnyen lát összefüggéseket, gyorsan, rugalmasan gondolkodik, gondolkodása összetett és eredeti, jó problémamegoldó, gyorsan tanul, kevesebb gyakorlással és ismétléssel tanul meg dolgokat, élénk a képzelőereje, korán ismeri a számokat, a matematikai műveleteket.

Verbális jelek: gazdag a szókincse, választékosan, szépen, hosszú mondatokban beszél, a szavakat megfelelően használja, korán kezd írni és olvasni, szeret olvasni.

Szociális jelek: a kortársak helyett inkább az idősebbek társaságát keresi, jól megérti magát a felnőttekkel (ám ne feledjük, nem felnőtt!), felnőttesen gondolkodik, igen fejlett az igazságérzete, jó humorérzéke van, fejlett a kritikai érzéke, az önkritikája is, gyakran perfekcionista, jó viszonyban van a szüleivel és a tanáraival.

Egyéb jelek: szívesen és élvezettel tanul, ténylegesen élvezi a szellemi tevékenységet, kedveli az intellektuális játékokat.

Kisbabák esetében: keveset alszik, állandó foglalkozást igényel, mikor fent van, nagyon figyel, érdeklődik, megfigyeli a környezetét.

Mit tehetünk gyerekünk fejlődése érdekében? Járassuk különórákra, szakkörökbe, foglalkozásokra. Adjunk a kezébe könyveket, rajzeszközt, hangszert. Játsszunk vele sokat, főleg társasjátékot. Végezzünk alkotó tevékenységet együtt. Teremtsünk minél több lehetőséget arra, hogy sok mindent kipróbáljon, így megtalálhassa, mi érdekli igazán és miben jó. És mindig válaszoljuk meg a kérdéseit, méghozzá érdemben! Az okos gyermekeket nem érdemes egy-egy fél-válasszal lerázni. Nekünk sem fog megártani egy kis agytorna. Közben vigyázni kell a gyermek teherbíró-képességére, és egyébként se erőltessük saját elképzeléseinket.

Minden gyerek igényel törődést és foglalkozást, nem csak a kiemelkedően intelligensek, különösen az iskolás kor környékén. Ilyenkor nagyon fogékonyak. Mivel a mi okos gyermekünk valószínűleg úgy kerül be az iskolapadba, hogy folyékonyan olvas és ír, de legalábbis ismeri a betűket és a számokat, gyakran előfordul, hogy unatkozik az iskolában. Későbbi életkorban is megtörténik, hogy mivel könnyen, gyorsan és kevesebb erőfeszítéssel tanul, elunja magát az órán. Fontos ilyenkor, hogy beszéljünk a tanáraival és ővele is (remélhetőleg a tanárnak lesz ideje külön feladatokat adni neki).

 

 

 

VÁLTOZÓ VILÁG 55.

Az EU és az oktatás

 K     R     M 

 

 

X

Hirdetés X

 

 

 
   

Hírek

 

   

 

Csonka Balázs  Európa-bajnoki bronzérmet nyert 2009 októberében a 12 éves szegedi sakkozó Példaképe az orosz világbajnok Mihail Tal, mert – szavai szerint –, ő sem lapos kúszásos sakkot játszott, hanem a végsőkig támadott.

 

   
   
IQ- tesztek
 

 

 

 

 

http://web.tickle.com/tests/uiq

http://www.freenet.de/

http://alfa.webdesign.hu/jatek/indexiq.html

http://www.iqtest.com/

http://www.iq-test.hu/

http://www.iqtest.sk

http://www.queendom.com/tests/testscontrol.htm?s=72

http://www.geocities.com/CapitolHill/1641/iqown.html

http://www.testcafe.com/iqtest/

http://www.iqtest.dk/

http://mijapan.tripod.com/sample.html

http://www.mensa.ch/index.cgi?main:do=pretest

http://www.ahapuzzles.com/

http://www.mensa.org.nz/

http://www.mensa.com.ar/Juegos/test.html

http://www.mensa.nl/thuistest/

http://www.mensa.lu/

http://www.mensa.hr/eu_iq_test/eu_iq_test.php

http://www.mensa.de/

http://www.mensa.it/

http://www.mensa.org/workout2.php

http://www.mensa.se/HTML/testC/start.html

http://www.eskimo.com/~miyaguch/hoeflin.html

http://www.highiqsociety.org/iq_tests/

 

 

Ezek tudnak valamit!

Avon Magyarország Játék

Geolevel Játék

KLSZ Kft. Játék

Cégmutató

 

   

 

Virágzó település egy jobb világban

 

   

Ajánlott irodalom

 

 

A  VÁLTOZÓ VILÁG

köteteinek nagy része megvásárolható az ország két legnagyobb könyvkereskedőjénél online, ingyenes átvétellel az általad kiválasztott könyvesboltban vagy házhozszállítással.

Libri

 

Líra

A kiadónál az összes cím is megrendelhető, akár személyre szabott változatban. Hála a digitális nyomtatásnak, az éppen elfogyott címek is kaphatók rövid határidővel.

Kiadó

 

Tehetség

A Tudás 365+1 Napja

sorozatban

Február 15

 

 

 

 

Anderson, M. : Intelligencia és fejlődés. Egy kognitív elmélet. Kulturtrade Kiadó, Budapest 1998

(szerk.) Balogh L. & Herskovits M. : A tehetségfejlesztés alapjai. KLTE, Debrecen 1993

(szerk) Balogh L., Herskovits M. & Tóth L. : Tehetség és képességek. KLTE, Debrecen 1995

Cropley A. J. : Tanítás sablonok nélkül. Tankönyvkiadó, Budapest 1983

Czeizel E. : Számadás a tálentomról. Corvina, Budapest 1995

Czeizel E. (1997) Sors és tehetség. FITT Image és Minerva, Budapest 1997

Hermann Imre: Az ember ősi ösztönei, Budapest, 1943.

(szerk.) Herskovits M. & Balogh L. : Tehetség és személyiség. KLTE, Debrecen.

Jones, M : Hiperaktív gyermekek. Édesvíz Kiadó, Budapest 2001

Landau, E. : A kreativitás pszichológiája. Tankönyvkiadó, Budapest 1974

Landau, E. : Bátorság a tehetséghez. Calibra, Budapest 1990

Morris, Desmond: A csupasz majom, Budapest, 1989.

Polgár L. & Farkas E. : Nevelj zsenit! Interart, Budapest 1989

(szerk) Ranschburg J. : Tehetséggondozás az iskolában. Tankönyvkiadó, Budapest 1989

Révész G. : A tehetség korai felismerése. Benkő Gyula Csász és Kir. Könyvkiadó, Budapest 1918

Selye János: Életünk és a stress, Budapest, 1978.

Turner, Johanna: Az értelmi fejlődés, Budapest, 1981.

(szerk.) Tóth L. : Tehetség-Kalauz. KLTE, Debrecen 1996

(szerk) Klein S. & Farkas K. : Tehetségnevelés Magyarországon., Szeged 1990

Vikár Gy. : Válság, túlélés, kreativitás, Balassi, Budapest 1996

 

 

 

Az olvasás

A könyvek

Mutasd meg könyvtáradat...

A közkönyvtárak

A szakkönyvtárak

Az iskola-könyvtárak

Könyvesboltok

Könyvszigetek

Könyvesfalu

 

         

 

 

  

TREND-VÁLTÓ

Felhívások

Kezdeményezések

Petíciók

Társadalmi szerződések!

A munkához való jog

13. nyugdíj – Akkor a társadalom!

Korfüggő minimálbér

Államkapitalizmus vagy köztulajdon

A lakáshoz való jog

A teljes foglalkoztatottság

Egy jobb világért

Jobb világ, nyitott ajtókkal

Erőszakmentes világért

Világkormány

Atomfegyvermentes világért

 

A nemzet új útja

A települések túléléséért

Megoldási javaslat a cigányság problémájára

Az Európai Unió intézményi válsága

Az euró

A migrációhoz való jog

A könyv védelme

Az olvasás

Tabletet minden diáknak!

Interjú-válogatás

A szélenergia

Euroutazások

Facebook Enciklopédia

Közhasznú szervezetek

 

Tudomány

Számítógépes modellek

A számok világa

Az ismeretek

A kompetencia

A tudás 365+1 napja

Kreativitás

Tehetség

Tehetség és intelligencia

Boldogság

Az élvezetek

Beszélgetés ideje

Változó Világ Klub

A Változó Világ barátai

Új járványok

COVID-19

Aranykor

21. század

Vaskor

20. század

A nagyválság

19. század

Bronzkor

Alapítsunk könyvesfalut!

Humor

Politikai kreativitás

Politikai gyilkosságok

Összeesküvés-elméletek

Ludens

Szudoku

Szex

Nagy Hermész Enciklopédia

 

 

 

Változó Világ Mozgalom

Program | Blog | VV-kötet

Olvass! Gondolkozz! Kérdezz! Cselekedj! Csatlakozz!

Emberhit

Az Életútmutató

A Mester beszélgetései

Szimeonov Todor

 

 

 

 

 

  

 

 

CHANGING WORLD | LE MONDE CHANGEANT | СВЕТЪТ В ПРОМЯНА

Flag Counter

2010. június 20-én telepítve.

  

Kezdő oldal

Olvasószolgálat

Médiaajánlat

Impresszum

Parvis

Teszteld internetkapcsolatod sebességét!

 

 

VÁLTOZÓ VILÁG

1995 óta

EMBERHIT

2001 óta

ÚTMUTATÓ

1991 óta

VVM

1992 óta

MOST, VALAMIKOR

Az idők kezdete óta

APEVA

Az idők kezdete óta

 

© Változó Világ, 2024